International Congress of Young Booksellers (ICYB)

Was ist der ICYB?

Der ICYB ist eine seit 1957 bestehende Non-Profit Organisation, die die Förderung des kulturellen und beruflichen Austauschs zwischen jungen Buchhändlern weltweit zum Ziel hat. Der ICYB ist eine Unterorganisation der European and International Booksellers Federation (EIBF). Buchhändler aus verschiedenen Teilen der Welt treffen sich, um gemeinsam zu lernen, sich auszutauschen und neue Kontakte zu knüpfen. Der Kongress findet jedes Jahr in einem anderen Land statt. So werden alle Teilnehmerinnen und Teilnehmer nach einer arbeitsreichen Woche neue Ideen für ihr Land und ihre Buchhandlung mitnehmen können.

What is ICYB?

ICYB is a subdivision of the International Booksellers Federation (IBF), which was formed in the early 1950’s as a response to a UNESCO call for initiatives to encourage the free international exchange of ideas through books. This annual conference, held in a different country each year, gathers enthusiastic and dedicated booksellers from many countries. While the purpose of the congress is to provide training in a specific issue, it also acts as a forum for young booksellers from a variety of backgrounds to share experiences of their trade and establish invaluable international contacts for both professional and personal development. Another function of the ICYB is to collect and disseminate material on training, exchange programmes, and trade organization.

Das Besondere am ICYB ...

General Information